Idén 54 milliárdra csökkenhet a MÁV adóssága

2017. szeptember 05. 16:32

Csökken a MÁV adósságállománya: míg 2010-ben 300 milliárd forint volt, év végére 54 milliárd forint lehet a vasúttársaság tartozása – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója kedden Szombathelyen.

2017. szeptember 05. 16:32

Év végére 54 milliárd forintra csökkenhet a MÁV adósságállománya, amely 2010-ben még 300 milliárd forint volt – mondta Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója kedden, egy Szombathelyen rendezett vasútfejlesztési konferencia előtt. Hozzátette: az emelkedő utaslétszám mellett folyamatosan nő a vasúttársaság árbevétele, az utóbbi években pedig több olyan fejlesztés is történt, amely kiszámíthatóvá teszi a társaság gazdálkodását, valamint a szolgáltatások minőségét javítja.

Dávid Ilona az eredmények közé sorolta, hogy európai uniós és belföldi forrásokból az elmúlt időszakban felújították a vasúti pályák jelentős részét, több vasútállomást, korszerűbb vasúti kocsikat, motorvonatokat szereztek be, saját forrásokból emelték a béreket, emellett sikerült megállapodni arról, hogy a kormány segítségével az idei évtől kezdve három év alatt harminc százalékkal emelik a béreket. A Nyugat-dunántúli Régióban a GYSEV-vel közösen zajlottak a vasúti fejlesztések, szintén uniós források felhasználásával zajlott a villamosítás és a pályaépítést, valamint az önkormányzatok bevonásával több településen sikerült úgynevezett P+R parkolókat építeni – mondta.

Az utóbbi évek fejlesztései közül Ungvári Csaba, a GYSEV vezérigazgató-helyettese kiemelte a körmendi intermodális csomópont kiépítését, amelyhez kapcsolódva az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ENYKK) Zrt.-vel együttműködve közös bérleteket alakítottak ki, illetve több vasútállomás mellett P+R parkolókat építtettek. A további fejlesztési terveikről Ungvári azt mondta: a vasútvillamosítások és infrastrukturális beruházások gyakorlatilag Rajkától Zalaszentivánon át Hodosig kialakítottak egy észak-déli árufuvarozási folyosót, amelynek teljessé tételéhez Zalaszentivánon meg kell építeni még egy vágányt.

(MTI)

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
bush84
2017. szeptember 06. 07:49
Merthogy? Sajnos ez a napi tapasztalatom a mávval. Én örülnék a legjobban ha végre lenne egy szemléletváltás és némi színvonal-emelkedés.
noMores
2017. szeptember 05. 22:13
Remek. Akkor most megepitjuk Bicskeig a Kedves Vezeto diktatorokhoz illo, Lovasberenytol Bicskeig - a semmi kozepen at - vezeto kulonbejaratu kisvasutjat? Mekkorat rohogtunk a Markos-Nadas tanacselnok figurajan. Esbazmeg, ezek megcsinaljak!
Patterson
2017. szeptember 05. 20:34
Na tessék, ezek még a MÁV adósságát is ellopják! Ejj....
NeMá
2017. szeptember 05. 18:29
Képzeljétek el, menyit lophattak Gyurcsányék, ha szerintük most lopnak. Szerintem tényleg börtönbe kéne menniük, nem a választáson indulni!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!