György László: A kreativitás és a politikai stabilitás a hazai innováció kulcsa
2019. február 26. 15:34
Magyarország autóiparának fejlődésében nagy szerepet játszott, hogy sikeresen tudtunk a világ autóipari óriásához, Németországhoz csatlakozni, illetve hogy hosszú távú gazdasági stratégiát tudtunk létrehozni a politikai stabilitásnak köszönhetően – tudósít a Figyelő az autózás, autóipar jelenéről és jövőjéről szóló konferenciájáról.
2019. február 26. 15:34
p
0
0
4
Mentés
György László a Figyelő konferenciáján kiemelte: ahogy a világnak, úgy hazánknak is fel kell készülnie a jövőbeli változásokra, hogy megőrizhessük a munkahelyek stabilitását és az eddig elért gazdasági eredményeinket. Az autóipar márpedig rendkívüli kihívásokkal néz szembe: új, digitális szereplők lépnek be a piacra, valamint a környezeti fenntarthatóság kényszere is átformálja a piacot.
Az államtitkár hozzátette: nem szabad elfeledkezni a 3D-s nyomtatás előretöréséről, valamint arról, hogy ennek kapcsán háttérbe szorulhatnak a benzines és a dízeles meghajtású autók. Hangsúlyozta, hogy a jövőben kiemelt szerepe lesz a jó és szakképzett munkaerő megtalálásának és megtartásának egyaránt. További kihívásként említette, hogy az önvezető autók és az gépjármű-megosztási szolgáltatások terjedése előrevetítheti a gyártott kocsik számának csökkenését.
Az államtitkár elmondta, hogy Magyarország sikere a gépjárműgyártás terén több pilléren nyugszik. A magyar emberek kreativitása mellett jól használtuk ki hazánk geopolitikai helyzetét, és sikeresen tudtunk rácsatlakozni a világ egyik legnagyobb autóiparával rendelkező Németországra és annak termelési láncaira.
Németország a világ második legnagyobb exportőre, ezzel az egész európai gazdaság motorjává vált, a mi régiónk pedig sikeresen illeszkedett be a német, exportorientált gazdasági modellbe. Sokat tettünk azért, hogy a közös kulturális beágyazódásunkat és értékeinket közös anyagi gyarapodásra váltsuk. Ez nagy elismerés a visegrádi régiónak és azt jelenti, hogy magas színvonalú, megbízható munkát végzünk – mondta.
Nem szabad megfeledkezni a politikai stabilitásról sem, mert ennek köszönhetően tudott a kormány hosszú távú gazdasági stratégiát kidolgozni – tette hozzá az államtitkár.
Példaként említette a Jaguart, amely Budapesten hoz létre kutatási és fejlesztési központot, az Audit, ami szintén hasonlót tervez, valamint a Debrecenbe települő BMW gyárat is, amely a legmodernebb technológiáját hozza hazánkba.
Az Európai Bizottság elnöke szembekerült hazájával és a német kancellárral a kínai autókra kivetendő EU-s vámok ügyében. Mutatjuk, ki lehet a nevető harmadik.
A magyar gazdaságpolitikai stratégia hangsúlyos eleme a középosztály folyamatos bővítése. Ennek jelentőségéről és a magyar modell filozófiai hátteréről is beszélgettünk György László gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért felelős kormánybiztossal a napokban megjelent könyve kapcsán.
Az európai autóipar hanyatlik többnyire a kontinenst elárasztó kínai támogatott elektromos járművek (EV-K) miatt. Az ázsiaiak köszönték szépen és betöltötték a piaci rést. Az EU erre válaszként vizsgálattal fenyegetőzik.
Deák Dániel politikai elemző szerint a Tisza Párt alelnöke most éppen úgy viselkedik a háborúval kapcsolatban, mint a baloldal tette azt a migrációs válság idején: tagadja a probléma létét is, miközben összevissza beszél és kapkod.
Meg kell szabadulnunk a »régi« tagállamok uralmától, különben jön Putyler!
p
4
1
2
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 4 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szotyola
2019. augusztus 07. 13:17
Az államtitkár. Sajnos beszél ez is össze-vissza. Ez is csak egy pozícióba ültetett nímand, akinek se szaktudása, se önkritikája nincs, de legalább kártékony. Az államtitkár úr beszéde az élő bizonyíték arra, hogy miért nincs innováció Magyarországon.