Sokszor előfordul, hogy a gyerekeknek azért kell lemondaniuk a tanulásról, mert nincs iskola a lakhelyük közelében. Egy új projekt keretében az ilyen helyzeteket szeretnék orvosolni. Az iskolákat az otthonokhoz közel építik fel, így a gyerekeknek nem kell órákig gyalogolniuk, hogy odaérjenek.
A 3D technológiával építenek iskolákat
Egy nonprofit szervezet, a Thinking Huts jelenleg az első 3D nyomtatású iskolák felállításán dolgozik. A projekt jelenleg a tervezési szakaszban tart, és a leendő oktatási központ a madagaszkári Ecole de management et d’Innovation Technologique egyetemi campusán kerül kialakításra, és mind általános, mind középiskolás diákok számára elérhető lesz.
Az új iskolák nyomtatásában a Studio Mortazavi nevű vállalat is segít. A építész tervező stúdióval létrejött együttműködés által jutnak hozzá az intézmények az iskola alapját adó betonszerkezethez.
A fejlesztés célja, hogy olyan iskolákat hozzanak létre, amelyek elég belső térrel rendelkeznek egy könyvtár, egy művészeti stúdió, egy zeneterem és testnevelésre alkalmas terület számára.
A kialakítás során továbbá arra is figyelnek, hogy minden épület külső falán ,,függőleges kertet” alakítsanak ki, a tetőn pedig napelem panelek kapnak helyet.
A helyiek is segítenek
Az iskolák építésébe a helyieket is bevonták, kézművesek és építőipari szakemberek segédkeznek a projektben. Feladatuk az épületek tetőinek, ajtóinak és mennyezetének elkészítése a régió leggyakoribb alapanyagait felhasználva. Ezenkívül a területi szakértőknek lehetősége van közelebbről is megismerkedni a 3D nyomtatási technikával annak érdekében, hogy a jövőbeli tervek és fejlesztések során már ők is képessé váljanak hasonló projektek vezetésére.
A madagaszkári iskola nyitását a 2021/22-es téli időszakra tervezik, és a Thinking Huts azt szeretné elérni, hogy a technológia világszerte eljusson azokhoz a közösségekhez, akik egy jobban kiépített és elérhetőbb oktatásért küzdenek.
Az oktatásra világszerte nagy hangsúlyt kell fektetni
A madagaszkári fejlesztés jó példa arra, hogy a technológia fejlődésével lehetőségünk van az életkörülményeken is javítani. Indiában pedig 2 új lányiskola is rávilágít arra, hogy a tervezők hogyan helyezik a fenntartható életmódot és az emberközpontú formatervezést az oktatás középpontjába.
A cikk szerzője: Fülöp Réka